zaterdag 13 juni 2015

Dag 2 : Eindelijk vakantie

Altijd leuk in het ritme komen van Amerika. Half zes zit ik rechtop in m'n bed en kan ik niet meer slapen. Wel lekker geslapen maar was ook echt kapot moe. We staan op tijd op,drinken een kop koffie en herpakken de koffers. Dan gaan we op pad rond de klok van zeven. First stop : walmart !!
We doen onze eerste boodschappen. Broodjes, beleg, chips, reepjes, water, frisdrank, bananen, beef jerky, douchegel, zonnebrandspul, piepschuim koelbox en nog wat kleine dingen. 1 Uur is niks en om half negen lopen we met een kar vol boodschappen naar buiten. Meteen de koelbox vullen met ijs en wat drinken. Dan smeren we broodje om te ontbijten.

Zo nu op pad naar Boulder. Onderweg zien we de mooie besneeuwde bergtoppen van de rockies al. Echt gaaf.
We rijden door Boulder maar zien niet echt iets interessants. Dus door naar Nederland. We rijden door de Boulder canyon en stoppen om even wat foto's te maken van het riviertje en de mooie bergen. Heerlijk die natuur. We stoppen bij Boulder falls en gaan rebels toch naar de waterval ondanks dat het dicht is. Meer mensen volgen. Mooie waterval. We merken dat we hoger zitten want de lucht is ijl en we zijn snel buiten adem. Het is warm vandaag. Dan rijden we door naar Nederland. Uiteraard foto momentje bij het welkom in Nederland bord.

We stappen uit in Nederland en lopen een rondje. Het is een echt leuk bergdorpje met wat winkeltjes en wat restaurantjes. Even ingeschreven in het visitor center.
Dan stellen we de TomTom in om naar Rocky mountain NP te rijden. Via de peak to peak highway rijden we tussen de bergen, bossen en zien we de besneeuwde toppen van de rockies. Super dit. Dankzij de nationale park pas die ik in Nederland tweedehands gekocht had rijden we zo het park in. Hier rijden we een stuk van de trail ridge road.

Rond 13:00 rijden we richting SK stables in Estes park want we gaan paardrijden. Zoeken zoeken zoeken maar we kunnen het echt niet vinden. TomTom kent het adres niet. Dus maar even bellen dat we later komen. Ondertussen twee keer nog gevraagd en opeens doemde het voor ons op.
We zouden om twee uur rijden maar komen pas rond half drie aan. Het is donker en het regent. Binnen no time hagelt het dikke stenen en is het koud. Gelukkig waren we te laat anders hadden we in deze bui gezeten op de berg. We wachten tot half vier en zetten dan de reservering om naar morgenvroeg 8 uur. Het regent nog steeds keihard en we zijn blij met de verwarming in de auto. Het is van 26 graden vanochtend naar 10 graden gegaan. Brrrrr. Dan maar richting hotel.

We slapen iets buiten Estes park vanavond in de Discovery Lodge. We hebben een lekkere ruime kamer met een kingsize bed. Even de boodschappen in de ijskast en dik vest aan. Brrrrr nog steeds koud buiten. Zo eens kijken waar we gaan eten. Er ligt een Mexicaan in de buurt dus daar gaan we heen. We moeten even wachten, het is flink druk. Ik neem de bison taco's en Rob de fajitas. Het smaakt allemaal prima.

Op tijd terug in de kamer. Lekker warm douchen zo en op tijd slapen vanavond. Toch nog moe van gisteren en van de frisse berglucht. Welterusten iedereen !!! Tot morgen.