dinsdag 30 juni 2015

Dag 19 : Back home

Dit is hem dan : het allerlaatste verslag van de vakantie 2015.
Wat een vreselijke flut nacht. We worden wakker gebeld om 2 uur 's nachts. Toen een dik uur wakker gelegen. En om half zeven alweer rechtop in m'n bed. Toch nog uurtje blijven liggen. Half acht opgestaan. Nog laatste keer FaceTime met pap en mam en inpakken. Even snel ontbijten. Dan zijn we er klaar voor geloof ik.
Rond kwart voor negen zitten we in de auto. Het is ongeveer 50 min naar het vliegveld en we moeten de auto nog vol tanken en inleveren. We doen er 50 min over om bij de car rental te komen. Alles is oké. Daar stappen we in het busje die ons naar de vertrekhal brengt. We hebben in totaal 3685 mijl gereden (5896 km) deze vakantie op 17 dagen tijd. (2 dagen reistijd tel ik niet mee)
We moeten bij een self check in inchecken maar ik ben opeens verdwenen en alleen Rob mag reizen. Toch maar even vragen. De meneer helpt ons goed. Ik heb een nieuw confirmatie nummer gekregen en kan nu wel inchecken. Zo de koffers zijn we kwijt. Even snel een plasje doen en dan de security. Hop naar de gate. Er staat een behoorlijke rij bij de security maar het gaat gelukkig snel. En Rob doet weer netjes alles wat gevraagd wordt.

We zijn ruim op tijd bij de gate. Dan begint uiteraard het lange wachten. Rond kwart voor 12 beginnen ze met boarden. Het gaat lekker snel en rond 12:20 zit iedereen. Dan de gebruikelijke safety rules en om 12:35 gaan we de lucht in. First stop : Chicago. Onze eerste vlucht schiet lekker op. We slapen even een uurtje en rond 15:40 lokale tijd (uurtje later dan Denver) landen we in Chicago. Omdat het een binnenlandse vlucht is hebben we al het douane gezeur niet. We kunnen gewoon naar de volgende gate wandelen waar we nog een klein uurtje moeten wachten.

Even snel weer wat kipnuggets naar binnen proppen van de grote gele M. Dan lopen we rustig naar onze gate. Half uurtje wachten en dan gaan we boarden. De vlucht is op tijd. Yes !! Of toch niet. We zouden eigenlijk om 17:10 boarden maar om 17:35 zitten we er nog. De schoonmakers zijn nog niet klaar. Pffff wat een gezeur. Uiteindelijk boarden we om 17:45. Een uur later gaan we de lucht in. Toch drie kwartier later dan gepland. De vlucht zal 7 uur en 48 minuten duren.
Het is een iets ouderwets vliegtuig met kleine schermpjes die het uiteindelijk niet doen. Dus geen film. Of flightmap. Het eten is ook al niks (maar ja what else is new). Ik speel een spel uit dat ik gekocht heb voor de iPad en probeer wat te slapen. En natuurlijk slaap ik geen minuut. Om 9:23 landen we. Yes terug in het land!!! Om 9:45 stappen we Schiphol in. Alles gaat super snel want een half uur later staan we al buiten met onze koffers. Valet gebeld en die komen vijf minuten later de auto brengen. We kunnen naar huis.
Nu rijden we net Amsterdam uit en zijn we over een kleine twee uurtjes thuis. Dit was een super vakantie met heel veel hoogtepunten. Vooral Yellowstone en Arches hebben indruk gemaakt. Dit stuk Amerika kan ik iedereen aanbevelen.
We hopen dat iedereen genoten heeft van onze foto's en verslagen net zoals wij elke dag van de vakantie genoten hebben. Dikke kus en tot de volgende reis 👋🏼😘